måndag 16 december 2019

Arbetsstipendium

Tidigare i höstas ansökte jag om arbetsstipendium ur Sveriges författarfond. Med tanke på att ca 15% av ansökningarna brukar beviljas så var jag minst sagt milt optimistisk inför beslutet. Den 10 december kom så beskedet och jag kunde förvånat konstatera att jag i år är en av 190 författare, översättare och illustratörer som fått ett stipendium av sammanlagt 1040 ansökningar. Och i vilket fint sällskap, titta bara:

Sveriges författarfond (jag finns på sidan 3)

Ett fint bokslut för 2019 som inneburit så många höjdpunkter för mig som debutförfattare. Nu fortsätter arbetet med manuset som jag hoppas blir min tredje roman. Jag har i skrivande stund 33 kapitel kvar av sammanlagt 35 så det är en lång sträcka jag har framför mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar