tisdag 30 juli 2019

Semesterjobb

På fredag har jag semester, för att kunna jobba...

Livet som debutant innebär inte (ännu) ekonomiskt oberoende. Många semesterdagar har i år gått till författarlivet och på fredag är det dags igen. I Gamla stans bokhandel i Stockholm ska jag delta i Stolt litterär salong tillsammans med 2 andra författare. Samtal, uppläsning och signering. Senaste veckan har jag läst deras böcker; en självbiografi av Fredrik Apollo Asplund och dikter av Yolanda Bohm.

Har också försökt läsa mitt pågående manus men kunde inte förmå mig att fortsätta. Jag har skrivit om Tvivlet förut, och just nu tycks jag inte undkomma det. Jag vet att självförtroendet kommer tillbaka och får helt enkelt ge mig till tåls. Min själ skriker efter orden och i väntan på mitt eget skrivande läser jag andras ord. Om ni inte läst "Fallers stora kärlek" av Thommie Bayer så kan jag varmt rekommendera den, dessutom utgiven på mitt förlag! Fick tipset av fantastiska Laholms bokhandel som jag besökte för några veckor sedan.

Nu väntar jag på regnet som skall dra in över Skåne i kväll. Sommarregn mot plåttak kan väcka den mest svårväckta skrivlust och jaga Tvivlet på flykten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar