tisdag 22 september 2020

Två septemberdagar

En helt vanlig måndag och tisdag, och samtidigt två dagar att minnas lite extra.

Måndagar är min skrivdag, och igår skickade jag mitt manus till redaktören för genomläsning nummer 2. Inte helt utan fjärilar i magen. Ett mail till Sveriges författarförbund, ett inlägg på instagram och ett brev till mormor på en något trilskande skrivmaskin innan jag tog kväll och nattade mina höns.

Idag skickade jag in en stipendieansökan, sålde en bok, åt fantastisk lunch på Rikstolvans krog i Järrestad (Tiramisun gav mig paltkoma men det var den värd!), deltog i zoommöte på Författarcentrum Syd och insåg att jag nog inte ska öppna en webshop i alla fall, och som finfin avslutning på dagen hittade jag Författaren i brevlådan, en tidskrift för författare och översättare.

Två septemberdagar att minnas.

Nu äter en av kattterna, Isak, tonfisk på benporslin uppe hos mig i skrivrummet. Vi funderar över Clara och hennes liv och drömmar. Det är spännande att befinna sig mellan två starka människor; Solveig och Clara som inte känner varandra, men som faktiskt skulle gjort det om inte olyckan varit framme. Nu får de leva i varsin roman istället. Om de inte träffas förstås... I en roman kan ju vad som helst hända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar