tisdag 4 maj 2021

Med en skrivmaskin i knäet

 Saker börjar röra på sig, även om det inte märks här på bloggen. Jag vet inte varför, men den här våren har jag helt enkelt inte haft någon lust att skriva. Men idag kom den över mig, skrivlusten. Kanske efter gårdagen som var så inspirerande.

Först hade jag en lång telefonintervju med en journalist, vi pratade i över två timmar. En artikel är på gång senare i maj i Skånska Dagbladet med anledning av min närstående femtioårsdag och min nya roman som kommer i september.

Sedan satte jag mig äntligen med den tråkiga bokföringen som jag skjutit upp alltför länge, och lyckades till och med få iväg min momsrapport för förra året, flera dagar före utsatt datum! 

Efter lunch och en stund ute hos hönsen gick jag upp till skrivrummet igen och såg att min bokförläggare hade mailat mig några frågor. Försökte formulera mig kring skrivprocessen, varför man ska läsa min roman, om jag har någon favoritkaraktär i boken m.m.

Eftersom förmiddagens intervju skedde via telefon kunde inte journalisten ta några foton själv, så maken fick fota och jag knyta på mig fluga och dra fram morfars kavaj och en röd skrivmaskin. Visst blev det en fin bild?


Nu var jag ganska trött i huvudet men dagen var inte slut än. Som nyinvald styrelseledamot i Borrby Bokby så deltog jag för första gången i medlemsmötet. När klockan blev halvåtta kunde jag äntligen äta middag och kände mig rätt nöjd med dagen.

Idag gjorde jag däremot inte många knyck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar