onsdag 9 november 2016

Som på en blogg

Att skriva var fram till denna bloggs födelse den 1 augusti något privat för mig. Allt detta ändrades och nu när jag skriver vet jag att mina ord landar någonstans - i ett lyssnande, medvetet, öppet sinne någonstans på jorden.

Fram till senaste inlägget brukade mellan 300 till 400 titta på ett nytt inlägg. Det sista har i skrivande stund 936 sidvisningar.

Niohundratrettiosex!

Och jag begriper att det är småpotatis för somliga som brukar få tusentals likes och följare i horder. För mig är det stort, varje sidvisning av bloggen talar om för mig att någon just då vill läsa några av mina ord.

Just mina ord och inte någon annans i just det ögonblicket.

Och jag tänker att det är på samma sätt man kan sätta sig ned med en favoritbok. Så gör jag, plockar fram en av några favoriter och läser några dikter här och där eller några rader eller ett kapitel innan jag lägger undan boken igen för att åter ta fram den en vecka senare. Som på en blogg.

Och ni som läser finns utspridda över hela jordklotet. Nåja, nästan. Frankrike, Norge, USA, Rumänien, Sri Lanka, Litauen, Spanien, Storbritannien, Portugal, Grekland, Finland, Ryssland och fler jag inte minns just nu. Och Sverige så klart.

Så välkomna tillbaka hur ofta ni vill. Jag tröttnar inte på er och har många ord kvar. Och nu är det ju dags att börja med manuset igen efter lektörens fantastiska förslag och kommentarer på förbättringar.

November kommer att bli en underbar månad. Följ med så ska jag visa dig!

2 kommentarer: