onsdag 13 mars 2019

Trots allt bara en onsdag

Hur det nu gått till förstår jag inte riktigt, men om drygt en månad kommer min debutroman att skickas ut till de bibliotek som beställt den och distribueras till boklådor runtom i landet.

Hur gick detta till?

På väg till jobbet idag blev jag igenkänd av en medpassagerare på tåget som läst om mig i en av tidningarna som intervjuat mig de senaste veckorna. En journalist från en större svensk tidning började följa mitt instagramkonto idag. Mitt ansikte stirrar på mig från fler håll än vad jag är van vid.

Och här sitter jag i mitt skrivrum och läser korrektur och gräver mig ned i texten i jakt på märkliga avstavningar och stavfel.

Två världar som på något sätt skall samsas om utrymmet inom mig.

Och jag förmår helt enkelt inte skriva mer än så just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar