söndag 20 oktober 2019

Rädslan att börja

Sedan jag skickade in mitt senaste färdiga manus till förlaget har jag känt mig vilsen och ensam. Tankarna på det nya manuset börjar långsamt samla sig kring en allt tydligare idé men än är vägen dit lång. Och utan något manus att skriva på så känner jag mig just lite vilsen och ensam.

Tankarna börjar alltmer koncentrera sig kring det jag tror blir romanens kärna. Än så länge diffust och ordlöst. Jag har tvekat mellan det gamla manuset med Clara som aldrig blivit färdigt och en ny idé som jag funderat över i några år. Och fast jag var så övertygad om att det var Claras tur är jag inte längre lika säker.

Än har jag inte öppnat ett nytt tomt dokument och det dröjer nog ett tag till, men jag vet samtidigt att jag inte kan hålla mig hur länge som helst innan jag måste börja skriva. Och till dess måste jag ha bestämt mig vilken av idéerna jag ska leva tillsammans med ett bra tag framöver.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar