fredag 2 november 2018

November igen

Igår var det den första november och det är också datumet då min debutroman November har trettioen dagar tar sin början. En roman som utspelas under en månad i Stockholm när Daniel lånar en väns lägenhet för att finna sig själv.

Jag tror november är en bra månad för att söka svar och finna mening.

Nästa år när november står för dörren igen, har min roman stått på bokhandelshyllor och bibliotek i ett halvår och Daniel har lärt känna många nya vänner. Nu när november är här igen så känns det magiskt att mitt bokförlag Thorén och Lindskog börjar arbetet med mitt manus. Jag har sett utkastet till omslaget och både jag och Daniel tycker om det. Kanske är det rentav Daniel som tagit fotot. Snart får jag äntligen börja arbeta med texten igen, i den månad som omsluter Daniel och Nicholas med skymningsmörka trottoarer, solkalla uteserveringar, kaffe och kardemummakaka och alldeles för många minnen.

November har trettioen dagar.

November är här igen.

November.

2 kommentarer: