måndag 16 september 2019

9 dagar till Bokmässan

Det börjar kännas smått overkligt att jag om nio dagar befinner mig på Bokmässan tillsammans med min debutroman. Men idag är det måndag vilket innebär skrivdag och jag har kommit tre kapitel framåt i min genomläsning och skrivit två sidor. Ett bra dagspass!

Det är en speciell känsla att kliva in i en text som jag inte arbetat med under ett år. På samma gång som allting, varje ord, känns bekant framstår hela texten mig främmande. Men det är en fantastisk upplevelse att hitta fram igen, när orden liksom viker sig åt sidan likt en ridå och låter mig kliva in bakom meningarna och se hur scenen är uppbyggd.

Idag har jag plockat många blommor tillsammans med Solveig och Erik. Jag tror att vi alla tre kan enas om att gulmåra är en av våra absoluta favoriter bland ängens sommarblommor. Med en doft av svunnen barndom och smultron är den svårslagbar som minnesnyckel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar