fredag 31 augusti 2018

På gång

Sedan sist har jag träffat min förläggare och pratat om den kommande utgivningen. Det börjar äntligen kännas mer verkligt att jag faktiskt fått mitt manus antaget nu när jag vet mer om vad som kommer att ske. Jag längtar efter stunden när jag för första gången ser mitt manus efter sättningen och ser hur texten ter sig så som den kommer att tryckas i bokform. Och givetvis stunden när jag håller min roman i händerna och faktiskt kan känna doften av mina ord!

Men än är jag inte där och innan det blir dags att börja arbeta med manuset igen så ska jag besöka Göteborg och releasen för en av förlagets nya böcker, Göteborgs schamaner av Johan Nilsson, och sedan är det dags för Göteborg igen när Bokmässan går av stapeln den 27-30 september. Kanske ses vi där i vimlet?

Och en krönika har jag också hunnit skriva. Den publiceras i På Österlen i septembernumret. September som är min favoritmånad. Klara morgnar med lättande dimma. Nedfallna äpplen i daggvått gräs. Folktomma stränder. Mörkret utanför skrivrummets fönster i kvällningen. En deckare från 1957 framför brasan.

Hej då augusti, vi ses om ett år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar