söndag 24 september 2017

Dags för Bokmässan

På onsdag bär det av till Bokmässan igen, den här gången tillsammans med mina fantastiska kollegor på biblioteket i Skurup. Torsdag och fredag som kommer att bjuda på massor av intryck, inspiration och möten med författare och litteratur.


Förra året var jag också uppe på mässan och gjorde då ett väldigt hastigt besök. Huvudanledningen var att prata med Författarcentrum och höra mig för angående deras lektörstjänst. Några veckor senare skickade jag in mitt manus till dem och det kom tillbaka i november med lektörens kommentarer och jag kunde påbörja en omarbetning av mitt manus. I maj, den 10:e för att vara exakt, skickade jag in den nya versionen till förlagen och har sedan under sommaren och fram till slutet av augusti fortsatt med detta.


Och ja, jag har fått svar från några men många återstår ännu och jag tillbringar mina dagar i Blivande Författares Limbo.


Nu i helgen har jag fått rätt mycket skrivet på nya manuset och snart kan jag nog säga att jag kommit halvvägs. Kapitlen glider in i och mellan varandra på ett sätt som jag tycker om. Som ett slags noveller men som ändå kräver sina kapitelvänner för att fungera. För mig är detta ett nytt sätt att arbeta med berättelsens struktur och det är oerhört spännande och roligt.


Senast läsa bok är Helena Loofts På dina murar, en verkligt intensiv kortroman på 80 sidor. Har påbörjat Philipp Meyers En amerikansk förlust (översättning Niclas Nilsson) på dryga 400 och det är verkligen olika sätt att berätta sin historia. Lärorikt för alla oss som skriver, så läs och läs ännu mer om du vill bli bättre på att skriva!


Nu ska jag se om det går att ta med mig kaffekoppen ut i söndagssolen. Det blåser ordentligt men kanske kan vinden väcka nya tankar kring Solveig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar