söndag 31 december 2017

Smoking, katthår och en garderob

Så har ännu ett år lagts till minnets alltmer överfulla garderob. Intryck som sedan kan plockas fram och bli något helt annat i det jag skriver.

Året har bjudit på mycket. Nytt jobb, resor, möten med människor, hjortar i motionsspåret, nyskördad sparris i köksträdgården, inskickat manus till förlag, nytt manus påbörjat och mer än till hälften färdigt.

Nyss hemkommen från en vecka i London utan skrivande men med många intryck går jag januari till mötes med tillförsikt och hopp. Manuset om Solveig är snart färdigt och även om det är mycket kvar av omläsningar, omarbetningar, strykningar och nytt skrivande så börjar jag så smått fundera över nästa manus. Omarbeta något gammalt eller fortsätta på ett halvfärdigt som jag lagt åt sidan? Eller är det något alldeles nytt som väntar på att plockas fram från den där överfulla garderoben?

Och på tal om garderober. Innan Solveig och jag sätter oss ned tillsammans för att skriva klart hennes historia så har jag en nyårsfest att gå på. Smokingen måste borstas ren från katthår som på något mystiskt vis tagit sig in i garderoben.

Om några timmar är 2018 här och jag hoppas att det blir många tillfällen för att plocka fram smokingen. Vem vet, kanske på min första releasefest för min debutroman?

Gott nytt år! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar