onsdag 28 augusti 2019

28 dagar till Bokmässan

Idag har jag skickat in min första ansökan till Sveriges författarfond. Har jag tur får jag ett arbetsstipendium, men med tanke på att jag är debutant och att ca 15-20% av ansökningarna beviljas så är jag milt uttryckt försiktigt optimistisk.

Hjärnan bryr sig dock inte om mitt dåliga självförtroende så igår kom den på flera bra uppslag inför kommande romaner. Det är så lustigt hur idéerna dyker upp när jag minst anar det och från håll som kan vara både väntade och oväntade. Igår satt jag i trädgården med alla våra tre katter i den sista kvällssolen och lät tankarna vandra. En liten fundering från tidigare under dagen utvecklade sig till en större idé som jag tror att en roman kan spinna sig större av. En idé som i sig själv är en hel berättelse med oändliga valmöjligheter för karaktärerna...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar