lördag 31 december 2016

Gott Nytt År!

Fem månader sedan jag startade min blog. Fem månader där mitt skrivande har hittat nya vägar mot målet; Debutromanen.

Jag har många önskningar och förhoppningar inför det nya året. Förutom rent allmänmänskliga önskningar om fred och medmänsklighet så har jag drömmar som jag hoppas ska bli verkliga 2017:


  • En stor anslagstavla till skrivrummet.
  • Nya tuschpennor med tunn spets.
  • En stol där jag kan sitta bekvämt länge utan att behöva ta paus.
  • En ny bokhylla som slukar alla papper, böcker och nummer av tidningen Skriva.

Och den största drömmen av alla. Att det där telefonsamtalet jag fantiserat om så många gånger äntligen kommer. Att en röst talar om att de vill ge ut mitt manus.

Jag jobbar på och vet att telefonsamtalet en dag kommer.

Daniel och Nicholas firar förresten Nyårsafton tillsammans i Daniels lilla lägenhet i Sala. Just nu tar de en promenad i Stadsparken med de vita små broarna som välver sig över mörka dammar. De stannar till på en liten holme, den där den gamla kvarnen ligger, och ser ut över vattnet där dimman stiger upp ur eftermiddagen och ritar deras drömmar med glänsande vattendroppar. Sedan passerar de musikpaviljongen där Daniel för så många somrar sedan satt i det ljumma sommarregnet med en vän som sedan länge försvunnit. Med Nicholas varma hand i sin kan han för första gången på tjugo år betrakta skulpturen framför paviljongen utan att börja gråta.

Innan de firar Nyårsafton tillsammans återstår för mig att skriva klart deras historia som de delar under november.

Och med ett glas halvtorr champagne på bordet bredvid mig önskar jag Er, mina fina läsare, ett riktigt Gott Nytt År!

2 kommentarer:

  1. Som första handling på datorn 2017 önskar jag dig allt gott och dessutom det telefonsamtal du väntar på och förtjänar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina tankar. Vi får verkligen hoppas att telefonsamtalet kommer under 2017! Allt gott önskar jag dig också Gunvor!

      Radera