måndag 9 mars 2020

19 dagar

Ja så lång tid tog det att skriva klart kapitlet som jag jobbar med, men alldeles precis nu så blev jag klar. 19 dagar för 4 sidor text.

Nåja, det var mycket som skulle hända och nu har allt hänt. Klara har äntligen kommit till slutet på kastanjeallén där jag placerat henne och hon fick sällskap den sista biten. Och samtidigt som jag skrivit om Klara har hon skrivit om någon i sin dagbok.

Med ens känner jag mig hoppfull. Det ska nog ordna sig den här gången också. Jag har en struktur att arbeta efter, årtal att förhålla mig till och händelser som skall placeras ut längs med resan mot sista kapitlet. Och även om jag tycker att 19 dagar är en alldeles för lång tid för att skriva ett kapitel på så går det framåt.

Dags att planera nästa kapitel...

2 kommentarer:

  1. Så ljuvligt att få följa Klara genom livets kastanjeallé! Jag ser fram mot att få läsa hela boken! Och Magnus - du skriver väl i bloggen när du har boksläpp / bokläsningar / signeringar i Simrishamnstrakten. Jag vill inte missa det!

    SvaraRadera
  2. Tack för din nyfikenhet och läslust, sådant sporrar en författare! Och jag lovar att lägga ut evenemang i närheten såväl som längre bort.

    SvaraRadera