tisdag 17 april 2018

Mitt manus är antaget!

I onsdags förra veckan, den 11 april 2018, fick jag så beskedet jag väntat på i så många år; mitt senaste manus som legat ute hos förlag sedan maj förra året har blivit antaget.

Så från att ha varit en skrivande person som gått och längtat efter just detta besked, är jag med ens en författare som utkommer med sin debutroman 2019.

I går kväll undertecknade jag förlagsavtalet som i detta nu är på väg medelst postväsendet till förlaget i Göteborg. Göteborg tänker ni nu, vilka förlag har sitt säte där? Då kan jag stolt meddela att debutromanen utkommer på Bokförlaget Thorén & Lindskog!

Manuset om Solveig växer och närmar sig ett slut och samtidigt ska jag nu gå tillbaka till Daniel och hans månadslånga vistelse i den lånade lägenheten i Stockholm. Två världar som har svårt att mötas, även om jag vet att Solveig och Daniel hade kommit mycket bra överens som vänner. Och snart får ni också lära känna Daniel, även om han kan vara lite tillbakadragen så är jag övertygad om att han kommer att släppa er ganska nära inpå sig.

Ni kan läsa mer om Bokförlaget Thorén & Lindskog här.



6 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS!
    Det är äntligen dags att någon annan än vi, dina vänner, upptäckt hur bra du är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli spännande att låta romanen pröva sina vingar och flyga iväg till ställen jag inte rår över.

      Radera